Wettermerk, sinds 1 augustus op de WaterCampus

Wettermerk maakt watertechnologie en Nederlandse maakindustrie meer zichtbaar

Leeuwarden is de ‘European Capital of Water Technology’ doordat talloze watertechnologiebedrijven zich op de WaterCampus bezig houden met vraagstukken op het gebied van water(schaarste). Met het oog op belangrijke klimaatdoelstellingen, en de invloedrijke innovaties die deze bedrijven realiseren, is het van belang dat zij zich zichtbaar maken en sterk profileren. Hiervoor is marketingbureau Wettermerk in het leven geroepen. Met de vestiging van het kantoor, in het hart van de watertechnologie, is de eerste stap gezet.  

Meer technologiebedrijven vermarkten

De oprichter van het marketingbureau, Ruth Rottiné is recentelijk gestart, in januari van dit jaar. Ze deelt: “in de afgelopen tien jaar heb ik gezien hoeveel baanbrekende innovaties ontwikkeld worden op de WaterCampus en daarbuiten. Ze zijn van essentiële waarde om te delen met de rest van de wereld”. Ruth Rottiné werkte voorheen als freelancer in de watertechnologiesector en heeft diverse bedrijven ondersteund om meer zichtbaar te worden. Maar in haar eentje is zij niet in staat om alle bedrijven, die ze zou willen, te helpen met de marketing . Met de vraag naar meer uren bij huidige opdrachtgevers, zoals Wafilin Systems, en de vraag van nieuwe opdrachtgevers naar meer marketeers die een vertaalslag kunnen maken van technische complexe inhoud naar relevante en te begrijpen content, ontstond bij haar het idee om een eigen marketingbureau op te richten en leergierige marketeers op te leiden om zo te voldoen aan de vragen uit de markt.

Wettermerk is een marketingbureau dat gespecialiseerd is in onder andere (online) content in tekst en beeld, strategie, evenementen en SEO. Een marketingbureau dat erop is gebrand om bedrijven, die zich bezig houden met schoon en veilig (drink)water en duurzame initiatieven, bij te staan in hun marketing. Bedrijven in de watertechnologie en aanverwante maakindustrie hebben namelijk een belangrijk doel voor ogen: de wereld schoner maken en waterschaarste voorkomen. “Wij vinden dit net zo belangrijk en willen graag laten zien wie deze bedrijven ‘merkelijk’ zijn”, aldus Ruth.

Leeuwarden waterstad

Leeuwarden is de stad die zich focust op vraagstukken rondom de wereldwijde waterproblematiek. Binnen de WaterCampus is een groot aantal bedrijven gevestigd dat zich bezighoudt met innoveren, onderzoeken en het uitwisselen van internationale kennis op het gebied van watertechnologie. Hiermee heeft Leeuwarden zich ontwikkeld tot ‘European Capital of Water Technology’. Voor Wettermerk bij uitstek de plek om zich verder te ontplooien. Het snelgroeiende marketingbureau heeft zich daarom sinds heden gevestigd in het hart van de watertechnologie: Business Centre Johannes de Doper. “Zo hopen we de stap naar zuivere marketing en publiciteit toegankelijker te maken en de toekomst van water veilig te stellen”, aldus Ruth.

Verbinding maakindustrie

Watertechnologische bedrijven zijn onlosmakelijk verbonden met de Nederlandse maakindustrie die van strategisch belang is voor heel Nederland. Deze industrie produceert toepassingen en componenten die in toenemende mate van belang zijn voor het realiseren van innovaties in de watertechnologie. Nederland heeft de capaciteit om te produceren door middel van georganiseerde systemen. Het ontbreekt niet aan kansen, mogelijk wel aan publiciteit. Ruth: “ook voor deze bedrijven hebben wij een groot hart en wij helpen ze graag om een sterk merk op te bouwen”.

Benieuwd wat Wettermerk voor jouw (water)technologie bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met Ruth Rottiné of kijk op LinkedIn.