DMT International gaat door met het aanbieden van technische ondersteuning

Gaat door met het behalen van milesstones ten tijde van de Pandemie

DMT International Global Sales & Marketing Director Francois Huberts verteld dat 2020 succesvol is ondanks de coronacrisis, de COVID-19 pandemie.

“We hebben voor heel wat uitdagingen gestaan”, zegt Huberts, “maar we hebben als DMT gedurende deze pandemie steeds technische ondersteuning aan onze klanten geboden en installaties in bedrijf gesteld”. Het hoofdkantoor in Joure en het kantoor in Portland, VS hebben bewezen dat ze snel kunnen schakelen, flexibel zijn in de snel veranderende omstandigheden en de prioriteiten van de klant vooropstelt. “We hebben vier projecten gewonnen, in Amsterdam en in de Amerika terwijl we tegelijkertijd ook de inbedrijfstelling van vier grote installaties in Europa en Amerika hebben gedaan. We zijn trots op deze prestatie”, zegt Huberts.

Inbedrijfstellingsactiviteiten en dagelijkse werkzaamheden

De Wereldgezondheidsorganisatie verklaarde op 11 maart de uitbraak van het COVID-19 virus tot een wereldwijde pandemie, waarbij zowel Europa als de VS kort daarna reisverboden instelden. Op 1 juli begonnen landen in Europa met het nemen van maatregelen om internationaal reizen aan banden te leggen. Reizigers met een niet noodzakelijk reisdoel werden geweerd. Hoewel de VS aanvankelijk niet op de lijst van geweerde lande stond, werd door de autoriteiten in Amerika een duidelijk signaal afgegeven; reizigers uit Europa werden als een risico gezien en werden daarom verzocht zich te houden aan het ingestelde reisverbod.

Dergelijke voortdurende reisverboden zorgen ervoor dat organisaties met wereldwijde activiteiten niet in staat zijn om de business as usual-modellen te hervatten. Dit heeft als gevolg dat zowel onderbrekingen in de dagelijkse organisatie als uitdagingen in de toeleveringsketen worden veroorzaakt. “We moesten onze dagelijkse activiteiten, zoals thuiswerken, snel aanpassen, opschalen en wennen aan de meer uitdagende kwesties, zoals omgaan met de reisverboden en een oplossing vinden voor onze activiteiten op locatie. DMT heeft geen eigen werkplaats en onze collega’s zijn dus vaak te vinden op locatie bij zowel onze klanten als ook bij onze leveranciers. We moesten dus een oplossing vinden voor het beheersen van deze bedrijfsprocessen zodat de productie en daarmee de toelevering niet zou stoppen. Het hardwerkende team van DMT was al gewend om als een wereldwijd bedrijf te opereren en samen te werken met experts in verschillende tijdzones. Flexibiliteit en op afstand werken is dagelijkse kost”, aldus Huberts.

Om de moeilijkere problemen op te lossen, zocht DMT naar oplossingen op afstand, zoals een op het hoofd gemonteerde, bril met microdisplays met hoge resolutie die net onder het zicht van de kijker pasten. Deze zogenaamde augmentend reality glasses- bril (AR-bril) voldoet aan de PBM-voorwaarden biedt handsfree opties voor spraakbesturing ondersteund videogesprekken met DMT-experts op afstand, documentnavigatie, begeleide workflow, mobiele formulieren en industriële datavisualisatie.

“Door het ingestelde reisverbod was fysieke ondersteuning vanuit ons kantoor in Joure niet mogelijk voor onze Amerikaanse projecten. We hebben ons aangepast aan het gebruik van innovatieve oplossingen, zoals deze slimme AR-bril, die we al in het veld gebruikte voor onze klanten met 24/7 service op de site. Nu dragen onze teams ze, waardoor collega’s die niet kunnen reizen, door de ogen van degenen in het veld kunnen kijken. Experts kunnen nu samenwerken, gemakkelijk instructies naar elkaar casten, assisteren wanneer ze in het systeem zijn ingelogd of inzicht geven in het SCADA-systeem, ”aldus Huberts.

Oplossingen voor technische ondersteuning

Om controle te kunnen houden op de voortgang van de productie van onze biogas opwaardeerinstallaties, paste DMT het gebruik van de AR-bril ook al toe. Hierdoor werd het verloop van de supply-chain inzichtelijk. Dit is voornamelijk belangrijk bij de kwaliteitscontrole. De AR-bril werd ingezet om Factory Acceptance Tests (FAT) op afstand uit te voeren met hun leveranciers, waardoor klanten en wereldwijde ingenieurs aanwezig konden zijn bij een belangrijke projectmijlpaal. Deze oplossing bleek zo succesvol dat DMT van plan is om dit model voor meer projecten voort te zetten en daarmee de samenwerking te vergroten, kennisoverdracht uit te breiden en reiskosten te verlagen.

“Expertise is tegenwoordig een kostbaar goed. Soms is er niet genoeg ruimte om rond te lopen”, stelt Huberts. “Vroeger stuurden we twee tot vier specialisten in het veld, maar nu kunnen we als het ware onze wereldwijde organisatie sturen met alleen ons lokale team. Gezien onze enorme distributie van nieuwe biogasopwaarderings- en gasontzwavelingsinstallaties, kost het DMT zowel tijd als geld om specialisten naar locaties te sturen, om nog maar te zwijgen van de stagnatie in voortgang door reismoeheid bij aankomst. Ondersteuning op afstand maakt de wereld kleiner en dat levert voordelen op voor zowel DMT als onze klanten. ”

Door gebruik te maken van geavanceerde technologieën, zoals deze apparaten op het hoofd, kunnen bedrijven zich aanpassen en anticiperen op toekomstige uitdagingen. Of het nu gaat om een ​​evenement als COVID-19, veranderingen in de regelgeving, plotselinge pieken in de vraag of arbeidsconflicten, organisaties als DMT staan ​​klaar om met het onverwachte om te gaan.

Bron: DMT International