Op donderdag 16 februari organiseert Water Alliance in samenwerking met Wettermerk weer een WaterCampus Business Café in de Marketing serie!
Elk jaar komen er weer nieuwe trends bij. De vraag is: welke trend is relevant voor jouw bedrijf en is het waard om meer kennis over te vergaren? Of de moeite waard om zelfs te leren om toe te passen? Want niet elke trend is geschikt voor een technologisch B2B bedrijf. Zo blijft TikTok één van de meest gebruikte sociale mediakanalen in 2022. Het is de trend om daar als bedrijf op te adverteren. Maar is dit platform wel geschikt voor B2B?
In dit café worden alleen de marketingtrends 2023 voor de B2B besproken. Digitalisering blijft zich uitbreiden, dat zien we ook terug in de marketing. In 2021 waren de verwachtingen van bijvoorbeeld trends Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) erg hoog, maar blijkt dat deze trends niet door marketeers worden opgepakt vanwege het aanschaffen van te dure apparatuur. Trendwatcher Jelte Heidbuurt van marketingbureau Wettermerk ziet dat VR brillen en AR-apps toegankelijker worden gemaakt. Het zou dus de moeite waard kunnen zijn om deze trend te adopteren. Tijdens de workshop leer je wat je met VR en AR kunt doen en of je dit moet meenemen in je marketingmix voor 2023.
Een andere trend die we gaan behandelen is audio marketing. Want podcasts worden niet alleen meer gebruikt als on-demand radioprogramma’s. Tegenwoordig kan iedereen laagdrempelig een eigen podcast (serie) maken over verschillende onderwerpen. Het is voor B2B bedrijven een vernieuwende manier om expertise te delen.
Meerdere trends
Zo komen er nog wat trends aan bod. Bijvoorbeeld marketing ethiek, want transparantie en eerlijke verhalen zijn het nieuwe normaal. Hoe jij dit als bedrijf kunt inzetten leren we je tijdens de workshop. Last but not least komt ook de trend marketing technologie aan bod. Een trend die vorig jaar is ingezet maar die in 2023 een nog grotere rol gaat spelen binnen bedrijven. We tonen je wat je met deze trend kunt, zou moeten en kunnen doen en hoe je dat het meest effectief kan inrichten.
Door op de hoogte te zijn van trends die in 2023 een grote rol spelen blijf je voor op je concurrentie. Dus schrijf je in voor dit café dat deze keer wordt begeleid door Strategisch Marketeer Nadeige Singh en inhoudelijk wordt ondersteund door Trendwatcher Jelte Heidbuurt van marketingbureau Wettermerk.
Programma
13:00 uur Welkom
13.30 uur Inleiding marketingtrends 2023
14.00 uur Gastspreker Trendwatcher Jelte Heidbuurt, Wettermerk
15.00 uur Pauze
15.15 uur Workshop in trends
16.15 uur Start borrel
17.00 uur Einde
Resultaten
- Je weet welke marketingtrends van 2023 van toepassing zijn voor jouw bedrijf.
- Tijdens de workshop leer je wat je met VR en AR kunt doen en of je dit moet meenemen in je marketingmix voor 2023.
- Je leert hoe je audiomarketing kan gebruiken, doormiddel van podcasts om je expertise met andere bedrijven te delen.
- Je leert hoe je e-mail marketing zo kunt inrichten dat je nieuwsbrief nóg vaker wordt geopend.
Exclusief voor leden van Water Alliance
Deelname aan dit exclusieve WaterCampus Business Café is alleen voor leden van Water Alliance en is gratis. Per bedrijf kunnen er maximaal 2 personen deelnemen. Er zijn een beperkt aantal plaatsen, meld je dus snel aan.
Het is niet meer mogelijk om je aan te melden voor dit Business Café. We organiseren regelmatig nieuwe edities over diverse onderwerpen. Houd de agenda op onze site in de gaten voor nieuwe data!
Organisator van dit evenement
- Nynke Kramer
- +31 (0)582849044
- Marketing & Communications
- n.kramer@wateralliance.nl