Zichtbaar worden in de media? Journalist Menno deelt 5 tips!

Vandaag organiseerde Water Alliance, in samenwerking met Menno Bakker en Ruth Rottiné een WaterCampus Business Café. Het thema van deze bijeenkomst is: ‘Hoe word ik zichtbaar in de media?’ De derde workshop in een reeks van 4 in het programma: Van startup naar scale-up marketing.

Inhoud van de middag

Tijdens deze sessie ontdekten de deelnemers hoe de media werkt en wat zij kunnen doen om de aandacht te krijgen van journalisten. ‘Een journalist publiceert voor zijn publiek en doet niet aan verkopen’, aldus redacteur en journalist Menno Bakker. In zijn interactieve lezing ‘Kom met uw verhaal in de media’ lichtte hij zijn statement toe. Facilitator van de workshop ‘Start een free publicity campagne’, Ruth Rottiné legde uit dat bedrijven voortdurend kritisch en scherp moeten blijven op hun te delen nieuws. Wat voor meerwaarde heeft uw nieuws voor de media? Heeft u het juiste moment te pakken om de media te benaderen met uw nieuws? En minstens zo belangrijk is: het nieuws dat u wilt delen is dat nog niet eerder in de media verschenen?

Ook gingen de deelnemers zelf aan de slag in de workshop, waarbij ze feedback ontvingen over in het verleden gemaakte persberichten. Daarnaast kregen deze berichten een heuse ‘make-over’ van de specialisten, om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de media.

De dag werd afgesloten met een netwerkborrel.

Business café gemist? Download onze factsheet!

Heeft u dit WaterCampus Business Café gemist? Of zou u zelf graag zichtbaarder worden in de media?

Download dan hier de tips van journalist Menno Bakker. Deze factsheet (pdf) kunt u opslaan op uw computer, tablet of smartphone, zodat u ten alle tijde toegang heeft tot deze exclusieve tips.

Fotogallerij