Op donderdag 19 mei van 12.30 – 17:00 uur organiseert de Water Alliance in samenwerking met de Kamer van Koophandel een WaterCampus Business Café. Thema van deze bijeenkomst is Mix & Match Marketing en Communicatie. In deze bijeenkomst nemen wij u mee in de wereld van marketing en communicatie. We laten u onder meer zien hoe u met uw website klanten aantrekt en u leert hoe u social media zo slim mogelijk kan inzetten. Tevens krijgt u inzicht in de valkuilen van cultuurverschillen bij internationale promotie en marketing. Experts op het gebied van marketing en communicatie zullen aanwezig zijn om hun visie en advies te geven.
Datum: Donderdag 19 mei 2016
Locatie: WaterCampus Leeuwarden, Agora 4 (Johannes de Doperkerk)
Tijd: 12.30 uur inlooplunch, 13.00 uur aanvang, 17.00 uur netwerkborrel
Kosten: Deelname aan deze WaterCampus Business Café kost €35,00 (exclusief btw en reserveringskosten en inclusief lunch en netwerkborrel). Leden van de Water Alliance hebben gratis toegang.
Programma
12.30 – 13.00 Inloop met lunch
13.00 – 14.30 Start plenair met o.a. Jarno Duursma en Marlies Böckenhauer (Stenden University)
14.30 – 15.00 Pauze
15.00 – 15.45 1e ronde tafelgesprekken
16.00 – 16.45 2e ronde tafelgesprekken
16.45 – 17.00 Wrap up
17.00 Borrel
Ronde tafel gesprekken: Bij welke 2 thema’s wilt u aanschuiven?
U kunt deze middag uit 2 sessies kiezen. Experts staan voor u klaar om hun visie en advies te geven.
Sessie 1 én plenair spreker: Jarno Duursma – Spreker, trainer en auteur Smart social media – Social media en digitale trends.
Kom naar deze sessie als je meer wilt weten over het gebruik van social media binnen je bedrijf of organisatie. Hoe bepaal je de strategie en wanneer gebruik je welke media en wat vertel je dan?
Jarno Duursma is auteur, spreker, zelfstandig consultant en trainer op het gebied van social media, social messaging en technologische trends. Trendverkenner en auteur van het boek ‘Sociale Media strategie in 60 minuten‘ en ‘WhatsApp voor bedrijven‘. E-book over Blockchain. Oprichter van #SMC050.
Website Jarno Duursma: http://www.jarnoduursma.nl/
Sessie 2: Liedeke Pol – Creatief directeur bij GH+O communicatie en creatie.
Een inspirerende sessie over marketing en communicatie. Met concrete tips om je communicatie en marketing te verbeteren. Je hebt een stevige ambitie: hoe pak je dat aan?
Liedeke Pol is creatief directeur bij GH+O communicatie en creatie. Stond in de finale van communicatietalent van het jaar, geeft gastcolleges en seminars over haar vak en opent ieder jaar de Business Contactdagen Noord. Liedeke heeft een duidelijke visie op communicatie. ‘Je bereikt mensen met een verhaal dat raakt. Communicatie is emotie. Echte verhalen, relevantie, authenticiteit daar draait het om’. Liedeke barst van de creatieve oplossingen en ideeën. Die ze graag met u deelt!
Website GH+O: https://gho.nl/
Sessie 3: Jochem van der Schoot – Directeur Friks Web & Marketing.
In deze sessie neemt Jochem van der Schoot je mee in de wereld van online content. Wat is goede content op je website en hoe zit het met zoektermen en Google Analytics? Meten=Weten toch?
Website Friks: http://www.friks.frl/
Sessie 4: Ruud van Uden – Eigenaar Ruud van Uden Exhibition Support.
Trek je doelgroep met de juiste boodschap. Op welke (internationale) beurs (beurzen) moet ik staan? Een beurs is meer dan m2. Haal het maximale uit je stand! Hoe trek ik meer publiek? Ruud van Uden weet hier alles van!
Ik help bedrijven effectief en succesvol te zijn met hun deelname aan vakbeurzen. Wie en wat willen zij bereiken en hoe vertalen zij deze doelstellingen naar 4 belangrijke onderwerpen: Beursstand, campagne, follow-up en standteam. Dat is waar we gezamenlijk aan werken. Heel pragmatisch, door begeleiding en training. Mijn klanten zijn voornamelijk MKB-bedrijven in binnen- en buitenland.
Website Ruud van Uden: http://www.ruudvanuden.nl/
Zelf een case aandragen en advies krijgen van experts en collega ondernemers?
Deze middag biedt ruimte uw case! Heeft u een case (vraag / probleem / idee) op het gebied van marketing en communicatie? Vertel het ons! U kunt bijvoorbeeld denken aan:
• Hoe vertaal ik de missie/visie/boodschap van mijn bedrijf naar relevante content voor mijn website of nieuwsbrief?
• Welke informatie kan ik uit Google Analytics halen en wat kan ik hier vervolgens mee?
• Hoe bepaal ik naar welke vakbeurs we met het bedrijf gaan en hoe bereik ik daar mijn doelgroep?
• We willen graag iets met social media doen, welke kanalen kies ik, hoe maak ik hiervoor relevante content en wie in het bedrijf gaat dat doen?
Wilt u een case aandragen? Of heeft u vragen hierover? Stuur dan een e-mail naar a.dirksen@wateralliance.nl en/of jangerbrand.krol@kvk.nl.
Inschrijven Mix & Match Marketing & Communicatie
Inschrijven en het betalen van uw ticket voor het WaterCampus Business Café kan hieronder: