Op donderdag 31 januari organiseert de Water Alliance, in samenwerking met twee doorgewinterde marketeers, een WaterCampus Business Café. Het thema van deze bijeenkomst is: Hoe wordt mijn bedrijf een aantrekkelijk en zichtbaar merk? De start van een reeks van 4 workshops startup naar scale-up marketing.
Deze WaterCampus Business Café is al volgeboekt, aanmelden is niet meer mogelijk. Op 4 april is de volgende editie met als thema: ‘Een succesvolle beursdeelname’.
‘Een merk heeft verschillende functies. De bekendste is die van erkenning, herkenning en onderscheidend vermogen. Maar een merk is meer dan dat. Een merk geeft inhoud en betekenis. Met een goede merkpositionering creëert u ten opzichte van uw concurrent een voorkeurspositie in het brein van uw ideale klant. Klanten die uw nodig heeft om bestaansrecht te behouden’, aldus Ruth Rottiné, facilitator van deze workshop.
Tijdens deze sessie ontdekt u de voordelen van een sterke merkpersoonlijkheid. ‘Voor uw (ideale) klanten is het bijvoorbeeld makkelijker om een emotionele band op te bouwen met uw merk en realiseert u daarmee klantenbinding’, vertelt Merkmaker en bedenker Wytze Visser, die een interactieve lezing geeft over de nut en noodzaak van sterke merken.
Deelnemers gaan zelf ook aan de slag in de workshop: bouwen aan uw merkwaardige bedrijf. Zoals gebruikelijk sluiten we af met een netwerkborrel. Deelname aan dit exclusieve WaterCampus Business Café kost: €30,- per persoon voor leden en € 60,- per persoon voor niet leden. Per bedrijf mogen er maximaal 2 personen deelnemen.
Programma
13.00 uur welkom en inleiding
13.30 uur scale-up marketing
14.00 uur interactieve lezing gastspreker
14.30 uur pauze
14.45 uur workshop ‘bouwen aan uw merkwaardige bedrijf’
16.15 uur netwerkborrel
17.00 uur einde
Resultaten:
- U ontdekt wat uw merkidentiteit is en hoe u dit vertaalt naar een merkbelofte;
- U ontwikkelt een sterk merk (verhaal) waar de redenen-om-te-kopen- voor uw klanten ook in terug te vinden zijn;
- Kortom; U leert hoe u met uw bedrijf meer impact kunt hebben zodat (uw ideale) klanten u vinden
Experts:
Twee doorgewinterde marketeers geven hun visie op het nut en de noodzaak van sterke merken. Voorbeelden laten zien hoe weerbarstig de praktijk kan zijn en welke effecten een sterk merk hebben op uw marktpositie.
Ruth Rottiné is vanaf 2012 betrokken als MarCom consultant op de WaterCampus. Ze werkte o.a. mee aan de merkidentiteit van WaterCampus. Zij geeft regelmatig workshops en lezingen o.a. merkprofilering en kernwaarden binnen bedrijven en gastcolleges aan hogescholen. Daarnaast is ze een gevraagd expert in de media (o.a. NPO2, MOMmag, Linda). Ruth Rottiné is een marketingautoriteit en een rolmodel voor vrouwen die werk en moederschap combineren. Ze heeft een eigen wijze kijk op de marketingstrategieën van bedrijven. Ze houdt je een spiegel voor en laat mensen anders naar zichzelf en het bedrijf kijken. Het gebruik van praktijkvoorbeelden is daarbij een belangrijk wapen.
Wytze Visser is partner in MerkMakers. Hij is een van de weinige vakmensen die strategisch vermogen op niveau weet te combineren met creatieve oplossingen. Voelt de ziel van een merk haarfijn aan. Schrijft soepel. Schets de grote lijnen. Kortom: een echte conceptdenker met beide benen op de grond.
Voor wie:
Voor zowel leden als niet-leden van de Water Alliance is er een uniek marketing & salesprogramma ontwikkeld: van startup naar scale-up marketing: waarmee bedrijven in de water technologie een volgende stap in hun marketing kunnen zetten. In een reeks van 4 workshops gedurende het hele jaar, krijgen bedrijven dé kans om zeer aantrekkelijk te worden voor hun ideale klanten. Scale-up marketing start met het vinden en communiceren van je gefundeerde merk. De eerste workshop in januari staat daarom in het teken van het bouwen aan je merk. Deze workshop is interessant voor bedrijven die een ‘sterk merk’ willen worden!
In een groep van maximaal 15 deelnemers bouwt u in 4 uur tijd aan uw unieke merk. MerkenMaker en bedenker Wytze Visser en Marketingautoriteit Ruth Rottiné en vertellen hoe zij hunzelf en hun klanten o.a. werkzaam in de watertechnologie succesvol op de kaart hebben gezet en leren hoe u dat ook kunt realiseren.
Alleen interesse in de netwerkborrel?
Wanneer u niet aanwezig kan zijn bij het inhoudelijk deel van het Business Café maar wel wilt netwerken, dan bent u van harte welkom om kosteloos deel te nemen aan de netwerkborrel die aan het einde van de middag plaatsvindt. U dient zich hiervoor via onderstaand formulier te registreren:
Organisator van dit evenement
- Agnes Dirksen
- +31 (0)623600393
- Manager Marketing & Communications
- a.dirksen@wateralliance.nl