Op donderdag 4 april organiseert de Water Alliance, in samenwerking met twee (beurs)conceptdenkers, een WaterCampus Business Café. Het thema van deze bijeenkomst is: ‘Hoe organiseer ik een succesvolle beursdeelname?’ De tweede workshop in een reeks van 4 in het programma van startup naar scale-up marketing.
‘Standhouders halen steeds meer uit de kast om de aandacht te trekken op de beursvloer. Het denken in de overtreffende trap is in deze tijd waarin alles mogelijk lijkt te zijn, niet meer dé efficiëntste manier om kwalitatieve bezoekers te verleiden’, aldus Ruth Rottiné, facilitator van deze workshop. Het alternatief? Volgens Ruth een uitgedacht totaalconcept dat leeft voor, tijdens en na de beurs en inspeelt in onze menselijke behoeftes van: weten, beleven en delen!
Tijdens deze sessie ontdekt u wat u nodig hebt om een succes te maken van uw beursdeelname. ‘Mensen willen na hun beursbezoek met een glimlach op hun gezicht thuiskomen, de vraag is hoe realiseert u dat?’, geeft conceptdenker en strateeg Edmy Ritsma aan, die de interactieve lezing geeft over beurssucces.
Deelnemers gaan zelf ook aan de slag in de workshop: creëren van een origineel beursconcept dat past bij het karakter van het bedrijf, met als resultaat een blijvende indruk achterlaat bij de bezoekers. Zoals gebruikelijk sluiten we af met een netwerkborrel. Deelname aan dit exclusieve WaterCampus Business Café kost: €30,- per persoon voor leden en € 60,- per persoon voor niet leden. Per bedrijf mogen er maximaal 2 personen deelnemen.
Programma
13.00 uur welkom en inleiding
13.30 uur Interactieve lezing Edmy Ritsma: beurssucces
14.00 uur pauze
14.15 uur workshop ‘creëer je eigen effectieve beursconcept’
16.00 Matthijs Plijnaar, projectmanager Enterprise Europe Network: Matchmaking, hoe werkt het en hoe haal ik er als ondernemer het maximale uit
16.15 uur netwerkborrel
17.00 uur einde
Resultaten:
- U ontdekt wat het karakter van uw organisatie is en hoe u dit vertaalt naar een boodschap;
- U start met de ontwikkeling van een beursconcept dat past bij uw organisatiefilosofie;
- U krijgt inzicht wanneer matchmaking voor u relevant is en werkt daarnaast direct aan uw éigen matchmaking profiel;
- Kortom; U leert hoe u met uw organisatie een blijvende indruk kunt achterlaten bij uw bezoekers.
Experts:
Conceptdenker en strateeg Edmy Ritsma en marketingautoriteit Ruth Rottiné laten zien hoe zij hun opdrachtgevers o.a. werkzaam in de (water)technologie geholpen hebben met het realiseren van succesvolle beursdeelname. Matthijs Plijnaar heeft jarenlange ervaring met de wereld van matchmaking.
Ruth Rottiné is vanaf 2012 betrokken als MarCom consultant op de WaterCampus. Ze werkte o.a. mee aan de merkidentiteit van WaterCampus. Zij geeft regelmatig workshops en lezingen o.a. merkprofilering en kernwaarden binnen bedrijven en gastcolleges aan hogescholen. Daarnaast is ze een gevraagd expert in de media (o.a. NPO2, Metro, Linda). Ruth Rottiné is een marketingautoriteit en een rolmodel voor vrouwen die werk en moederschap combineren. Ze heeft een eigen wijze kijk op de marketingstrategieën van bedrijven. Ze houdt je een spiegel voor en laat mensen anders naar zichzelf en het bedrijf kijken. Het gebruik van praktijkvoorbeelden is daarbij een belangrijk wapen.
Edmy Ritsma is een energieke en gedreven conceptdenker en strateeg die bedrijven helpt hun fantasie de vrije loop te laten, creativiteit gebruikt bij uitdagende wensen en vanuit haar zesde zintuig, intuïtie, altijd iets onvergetelijks creëert. Ze neemt haar klanten mee in een belevingswereld die tot de “imageneering” spreekt. Ze werkte ca. 10 jaren voor verschillende klanten/opdrachtgevers in binnen- en buitenland, onder andere voor KPN, IJB groep & Essent.
Matthijs Plijnaar is binnen Water Alliance project manager voor o.a. het Enterprise Europe Network en heeft de afgelopen 5 jaar handelsmissies en matchmaking events georganiseerd en bedrijven begeleid in hun matchmaking activiteiten. Hij heeft de successen van matchmaking van dicht bij mee gemaakt, maar ook gezien hoe gesprekken op niets uit liepen. Matthijs neemt u mee in de wereld van het match maken en zorgt dat uw succes van beursbezoek niet meer van toeval afhangt.
Voor wie:
Voor zowel leden als niet-leden van de Water Alliance is er een uniek marketing & salesprogramma ontwikkeld: van startup naar scale-up marketing: waarmee bedrijven (in de water technologie) een volgende stap in hun marketing kunnen zetten. In een reeks van 4 workshops gedurende het hele jaar, krijgen bedrijven dé kans om zeer aantrekkelijk te worden voor hun ideale klanten. Scale-up marketing start met het vinden en communiceren van je gefundeerde merk. De eerste workshop stond in het teken van het bouwen aan je merk. De tweede workshop geeft een verdieping. In de schijnwerpers staat één van de middelen die veelvuldig wordt ingezet door organisaties: beursdeelname. Tijdens deze workshop krijgt u voeding hoe u potentiële en huidige klanten zelfs vóór de start van de beurs kunt verleiden om langs te komen tijdens uw stand.
In een groep van maximaal 15 deelnemers bouwt u in 4 uur tijd aan uw unieke beursconcept dat resulteert in stopkracht, bezoekerstrek en gegarandeerd kooplust.
Koop hier uw tickets:
Alleen interesse in de netwerkborrel?
Wanneer u niet aanwezig kan zijn bij het inhoudelijk deel van het Business Café maar wel wilt netwerken, dan bent u van harte welkom om kosteloos deel te nemen aan de netwerkborrel die aan het einde van de middag plaatsvindt. U kunt zich hiervoor opgeven via onderstaand formulier
Organisator van dit evenement
- Agnes Dirksen
- +31 (0)623600393
- Manager Marketing & Communications
- a.dirksen@wateralliance.nl