Door: Agnes Dirksen en Ruth Rottiné
Sprekers: Jos van Dalfsen en Marissa de Boer

Wanneer je een opdracht wilt binnen halen, een financiering wilt krijgen of een felbegeerde award in de wacht wilt slepen, is het belangrijk dat je jezelf goed pitcht. Je wilt namelijk wel overtuigend overkomen en jezelf of je idee ‘verkopen’. Pitchen kan je leren en professionals op dit gebied kunnen je hier uitstekend bij helpen!

Jos van Dalfsen, R&D Manager en mede-eigenaar van Wafilin Systems en Marissa de Boer, CEO en medeoprichter van SusPhos, weten als geen ander hoe je in een korte presentatie een overtuigend verkoopverhaal kunt neerzetten. Zij hebben beide dan ook gerenommeerde Awards gewonnen. In deze sessie zullen zij je meer leren over pitchen en hoe je deze techniek kunt gebruiken om, net als zij, een award te bemachtigen of andere successen te boeken. Benieuwd geworden? Wees er dan bij op 26 januari tijdens WaterLink 2022.

Jos van Dalfsen

Jos van Dalfsen, R&D manager bij Wafilin Systems

Jos van Dalfsen heeft meer dan 10 jaar ervaring in onderzoek en ontwikkeling en projectmanagement op het gebied van membraantechnologie. Na het behalen van zijn bachelor diploma aan de Hogeschool van Hall Larenstein begon hij zijn loopbaan bij Wetsus, Centre of Excellence voor duurzame watertechnologie. Sinds 2018 is hij R&D Manager bij Wafilin Systems. Een van zijn inspanningen is de ontwikkeling van Melk indikking op de boerderij (Milcon) die de Water Alliance Innovation Stimulation Award 2017 heeft gewonnen. In deze functie werkt hij ook nauw samen met klanten uit de voedings- en zuivelindustrie die op zoek zijn naar een unieke membraanoplossing. Wafilin Systems biedt haar pilot units aan klanten en maakt daarbij gebruik van de Water en Food Applicatie Centra op de WaterCampus , waarmee zij oplossingen voor klanten en partners kunnen testen en ontwikkelen.

Marissa de Boer

Marissa de Boer, CEO bij SusPhos

Marissa is CEO en medeoprichter van SusPhos. Marissa heeft verschillende ondernemersprijzen gewonnen, zoals de Friese start-up van het jaar, Gouden Kiem (beste chemische start-up), Rabobank Duurzame Innovatieprijs en de AMSIA. Daarnaast heeft SusPhos in verschillende finales gestaan als de WIS-award en de JOP. Ondertussen heeft Marissa enkele miljoenen opgehaald voor de ontwikkeling van het bedrijf en het bouwen en draaien van de pilot plant.

Ruth Rottiné-Weidenaar

Ruth Rottiné-Weidenaar, strategisch marketeer bij Wettermerk

Ruth Rottiné van Wettermerk is vanaf 2012 betrokken als MarCom consultant op de WaterCampus. Ze heeft een eigenwijze kijk op de marketingstrategieën van bedrijven. Ze houdt je een spiegel voor en laat mensen anders naar zichzelf en het bedrijf kijken. Het gebruik van praktijkvoorbeelden is daarbij een belangrijk wapen. Met haar eigen bedrijf Wettermerk zorgt ze ervoor dat bedrijven, binnen de watersector en aanverwant, zichtbaar worden en kunnen laten zien wie ze ‘merkelijk’ zijn.