WaterCampus Business Café ‘Sterk Merk’: Waardevolle input

“Hoe je jezelf neerzet en hoe anderen je daarmee zien, maakt je als merk”
Met deze quote opende marketingadviseur Ruth Rottiné het WaterCampus Business Café ‘Sterk Merk’, terwijl zij dit toonde aan de hand van een ludiek voorbeeld; namelijk het vriendenboekje van haar zoon. Onbewust positioneert een kind zichzelf al in een vriendenboekje, waardoor de lezer daar een bepaald beeld bij vormt. Een merk, als het ware.

Business to consumer

De deelnemers aan het Business Café gaven in de voorstelronde aan vooral geïnteresseerd te zijn in de omslag van business to business naar business to consumer, het bepalen van de juiste social media kanalen en de manier waarop hun bedrijf zich het beste konden profileren, als zijnde een technisch bedrijf. Belangrijk hierbij is dat watertechnologie ook vaak moeilijk neer te zetten is als een commercieel, aantrekkelijk product.
Gastspreker Wytze Visser haakt hierop in. “Het verschil tussen een product en een sterk merk zit hem in de emotie die het bij anderen oproept. Het is belangrijk om goed neer te zetten wat de ziel is van je bedrijf of van je product. Wat maakt jouw product uniek en waarom moeten mensen naar jou?”
Na de pauze was het tijd voor de deelnemers hier zelf over na te laten denken tijdens de workshop ‘bouwen aan uw merkwaardige bedrijf.’

‘Waardevolle input voor onze marketing mix’

Vanuit de deelnemers veel lovende reacties. Koos Oosterhaven van het WAC geeft aan dat het nu een stuk duidelijker is om een merkidentiteit neer te zetten en dat het belangrijk is om dit eerst helder te hebben. Rudy Dijkstra (HDM Pipelines en Acquaint) gaf zijn reactie via Twitter: ‘Zeer geslaagde workshop! Waardevolle input voor onze marketing mix’. Andere deelnemers sluiten daarop aan; het is goed om voor jezelf duidelijk te hebben waar je naartoe wilt. Wat zijn je unique selling points? Pas dan kun je dit ook op de klant overbrengen.
De workshop eindigde met een netwerkborrel, waarbij alle deelnemers nog ruimte hadden om de workshop met elkaar door te spreken.

4 April WaterCampus Business Café ‘Hoe organiseer ik een succesvolle beursdeelname?’

Dit was de eerste WaterCampus Business Café uit de serie van 4 met het thema ‘Van start-up naar scale-up marketing’. De volgende vindt plaats op 4 april en heeft het onderwerp: ‘Hoe organiseer ik een succesvolle beursdeelname’. Houd onze agenda in de gaten!