DNRI-ACAO van Van Remmen UV Techniek en Bruine de Bruin B.V. wint publiekprijs WIS-Award 2016

Tijdens de Aquatech Amsterdam is de DNRI-ACAO Van Van Remmen UV Techniek en Bruine de Bruin B.V. verkozen tot de publiekswinnaar van de ‘Water Alliance Innovation Stimulation Award 2016’ (WIS-Award 2016). Op woensdag 4 november werden om 16:00 uur de voorrondes gehouden van de Nederlandse strijd om de ‘Water Alliance Innovation Stimulation Award 2016’ (WIS-Award 2016). Op de catwalk van het Holland Business Pavilion op de Aquatech, tegenover de stand van WaterCampus, werd de WIS-Award afgetrapt met een heuse battle. Zes ondernemers met stuk voor stuk prachtige innovaties van Nederlandse bodem mochten hun product gedurende 2 minuten pitchen aan het publiek. De kandidaten: Fleet Cleaner, 2B SAFE, Upfallshower, Water Business Box, MD Water Power Unit en DNRI-ACAO. Het aanwezige publiek koos die middag de DNRI-ACAO als hun favoriet. De publieksprijs die tijdens de Aquatech is uitgereikt, is een voorproefje op de finale waarbij alles zes geselecteerde kandidaten kans maken op de officiële WIS-Award 2016. De finale van de WIS-Award 2016 vindt plaats op 19 januari 2016, tijdens het WaterLink Symposium in Leeuwarden.

DNRI-ACAO

De DNRI-ACAO Van Van Remmen UV Techniek en Bruine de Bruin B.V.® combineert bestaande technieken zoals geavanceerde oxidatie, ultrafiltratie en actieve kool om tezamen een innovatieve oplossing te bieden om de voor 2027 voorgestelde (nagenoeg) nul emissie in de glastuinbouw te halen.

WIS-Award

Water Alliance daagt innovatieve ondernemers binnen de watertechnologiesector uit hun meest innovatieve product aan te dragen voor de prestigieuze Water Alliance Innovation Stimulation Award 2016. De Water Alliance Innovation Stimulation Award is een Award die een bedrijf helpt hun innovatieve product voor het (internationale) voetlicht te brengen. Als genomineerde strijden de bedrijven samen met de andere kanshebbers in verschillende rondes om deze Award. Tevens wordt hun innovatie gedurende deze periode meegenomen in de communicatie van de Water Alliance. De uiteindelijke winnaar wordt tijdens de grote finale op het WaterLink Symposium op 19 januari 2016 bekend gemaakt. De winnaar ontvangt een ondersteuningspakket op het gebied van marketing en communicatie ter waarde van €10.000,- om hun innovatieve product internationaal te promoten.