Acquaint viert diverse mijlpalen met speciaal voor hen gebrouwen biertje

Vandaag werd de gehele restyling van Acquaint gelanceerd tijdens een klantendag met Nederlandse Waterschappen, die online was georganiseerd. De compleet nieuwe huisstijl – en website – vloeide voort uit actieve periode van rebranding. Acquaint is dagelijks in ontwikkeling en zocht van daaruit een weg naar de gewenste strategische omvorming. De lancering van de website vond digitaal plaats tijdens de allereerste webinar van Acquaint.

Klant heeft het zelf in de hand

Acquaint brengt leidingbeheerders zelf in control over hun leidingareaal door het gebruik van innovatieve inspectietechnieken en data science. Dit is ook het uitgangspunt geweest van de nieuwe website: de bezoeker is zelf in control door het gebruikersgemak dat de website biedt. Diensten en producten zijn op een eenvoudige manier te vinden, de lijnen zijn kort en de manier van communiceren is persoonlijk met een vleugje jargon. De nieuwe website is te bekijken op het reeds bekende domein www.acquaint.eu.

Lancering nieuwe website

De lancering van de nieuwe website werd op locatie, ‘in het veld’, gedaan door Siemen van der Heide (COO en Project Manager bij Acquaint) en Pieter Groenveld (Project Engineer bij Acquaint). Letterlijk sloeg Pieter de figuurlijke mijlpaal in de vorm van een piketpaal de grond in. Dit werd op beeld gevolgd door de waterschappen die deelnamen aan de webinar. Acquaint heeft ervoor gekozen de lancering van de website te lanceren onder toeziend oog van de waterschappen om zo de betrokkenheid met de klant nog meer te vergroten. Met een, speciaal voor Acquaint gebrouwen, biertje – een Piipke – werd door alle aanwezige waterschappen geproost op deze lancering.

Meerdere mijlpalen

Naast de mijlpaal van de lancering van de nieuwe website, was er ook de mijlpaal van de allereerste webinar van Acquaint. Deze was opgezet voor voorlichting aan en in discussie gaan met de waterschappen van Nederland, die tijdens de webinar goed vertegenwoordigd waren. Al met al ook een geslaagd webinar voor Acquaint en de betrokkenen.

Waarom rebranding

De ‘oude’ branding van Acquaint was voornamelijk gericht op het bereiken van (potentiële) klanten in de watertechnologie sector in Nederland, op een professionele manier. Uiteraard is professioneel in combinatie met persoonlijk contact ook na de rebranding het uitgangspunt, maar Acquaint internationaliseert. Naast de watertechnologie sector in Nederland zijn er vele andere landen waar Acquaint haar producten en diensten kan vermarkten en dat vraagt om verandering.

Daarnaast is Acquaint een jong bedrijf waar niet alleen innovatieve producten en diensten aan de orde van de dag zijn, er is dagelijks een team van experts aan het werk dat zijn of haar ziel en zaligheid legt in het ontwikkelen en doorvoeren van die producten en diensten. Het gevoel dat een logo, de manier van communiceren, de kleurencombinaties en mooie beelden oproept bij (online) bezoekers, is in deze periode van rebranding kloppend gemaakt.

Over Acquaint B.V.

Acquaint is opgericht in 2014 en heeft als doelstelling om het toekomstig falen van leidingen te voorkomen. Leidingen die binnen de drink- en afvalwater sectoren een essentiële functie hebben in het behalen en behouden van het welzijn van de samenleving. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve inspectiemethodieken en – technieken voor buisleidingen. Met behulp van deze middelen zijn leidingeigenaren in staat om onderhoudsstrategieën te verifiëren en preventief faalmechanismen te detecteren. Door de toepassing van data science ontstaat een hefboomwerking waardoor onze klanten versneld in control komen. Acquaint draagt bij aan het structureel verlagen van kapitaallasten en het bereiken van operational excellence.

Bron: Acquaint